www.toekomstkerkgebouwen.nl
www.toekomstkerkgebouwen.nl

Task Force Toekomst Kerkgebouwen heeft nieuwe voorzitter

Frank Petter, medeoprichter en voorzitter sinds de oprichting van de Task Force Toekomst Kerkgebouwen, is opgevolgd door interimvoorzitter Annélien van Kuilenburg.

Voor zijn grote bewezen diensten voor de toekomst van kerkgebouwen is Frank Petter benoemd tot ere-voorzitter van de Task Force.

Annélien van Kuilenburg is architectuurhistoricus en werkzaam in de monumentenzorg. Kerkgebouwen zijn deel van haar passie, mede vanwege het onlosmakelijk verbonden zijn van kerkgebouwen met onze samenleving, geschiedenis en identiteit.

In haar vergadering van 2 februari 2012 in Tilburg, besloot de Task Force om haar activiteiten te richten op een aantal speerpunten. Deze speerpunten worden in de komende maanden uitgewerkt, danwel verkend. “Open Kerken” is één van die speerpunten.

Informatie voor de redactie:
De Task Force Toekomst Kerkgebouwen is een landelijk opererend burgerinitiatief dat zich ongebonden inzet om een einde te maken aan de massale vernietiging van kerkgebouwen. De Task Force wordt gesteund door een netwerk van burgergroepen. Voor meer informatie: Rob Wolters, Secretaris van de Task Force: 013-5714566 of secretariaat.kerkgebouwen@gmail.com. Zie ook www.toekomstkerkgebouwen.nl